5 סיבות נפוצות להתגרדות אצל גורים

נגלה לכם סוד. כל הגורים מתגרדים. לפעמים הגירוד מעיד על בעיה ולפעמים הם פשוט עוד לא התרגלו לקולר החדש שלהם או לעצמם… להלן 5 סיבות נפוצות לגירודים:

1. פרעושים

זו אחת הסיבות הנפוצות להתגרדות גורים בפרט וכלבים בכלל.

חפשו את החרקים הקטנטנים החומים שחורים, בגודל ראש סיכה, שקופצים להם כה וכה בסבכי הפרווה של הכלבלב. פרעושים אוהבים להתחבא בבסיס הזנב או על הבטן במקומות החשוכים יותר.

הם משאירים אחריהם את הגללים שלהם, שנראים כמו לכלוך שחור על פרוות הכלב. כאשר הם נרטבים, צבע הגללים הופך חום חלודה. אם אתם רוחצים את הכלב והמים הזולגים ממנו מקבלים צבע חלודה – כנראה יש לכלבלב שלכם פרעושים.

כלבים (וגם אנשים) יכולים לפתח אלרגיה לפרעושים ולסבול מדלקות בעור, לכן יש לטפל מיידית בפרעושים באמצעות תכשירים המיוחדים לגורים.

2. סקביאס (Mange)

מחלת עור הנגרמת ע”י אקרית מיקרוסקופית טפילית (Sarcoptes scabiei var. Canis) החודרת מתחת לעור. המחלה גורמת לגירוד חזק והיא מאוד מדבקת (גם לבני אדם).

ישנם כלבים עם נטייה גנטית להידבק בטפילים האלה.

וטרינר יכול לאבחן סקביאס של כלבים באמצעות מיקרוסקופ.

3. אקריות (קרדיות) האוזן

אקריות אוזניים הינן טפילים זעירים שניתן לראות רק דרך מיקרוסקופ. הן חיות בתעלת האוזן ויכולות לעבור מבע”ח אחד למשנהו. הן מגרדות מאד ועלולות לגרום אף לדלקות אוזניים חריפות.

האקריות מהוות מטרד רציני לגור הקטן שעל ידי פעולת הגירוד מנסה להיפטר מהתחושה הלא נעימה באוזניים.

לא בכל האוזניים המגרדות ישנן אקריות, יכול להיות שמדובר בדלקת אוזניים שמקורה בגורם אחר. רק הווטרינר יכול לאבחן במדויק מהו הגורם לגרוד באוזניים ולתת את הטיפול המתאים.

4. עור יבש

גורים סובלים לעיתים מעור יבש. הסיבה יכולה להיות נעוצה בתזונה, או בסביבה.

לכו להיבדק אצל הווטרינר, יכול להיות שמדובר בכינים שנראות לכם כמו קשקשים של עור יבש.

5. פיודרמה של גורים (Puppy Pyoderma)

דלקת עור חיידקית, נראה כמו פצעונים על העור, בדרך כלל באזור המפשעה. כדאי לבקר את ידידנו הווטרינר לאבחון וטיפול.

מגוון רחב של גורמים לגירודים

הרשימה כאן חלקית מאוד.

אם הגור שלכם לא מפסיק להתגרד ואתם מודאגים, תמיד כדאי לבקר במרפאה כדי למצוא את הסיבה ולוודא שהגור מקבל את הטיפול המתאים שיקל עליו ועליכם.