גם חתולים חווים שעמום. כן. כמו אצל בני אדם גם שעמום חתולי יכול להביא לתופעות של דחק (stress) ואף לדיכאון. סימני שעמום מופיעים בעיקר אצל חתולים שהם חיית המחמד היחידה, אך לא רק. בכדי לדעת האם החתול שלכם משועמם, התבוננו בהתנהגותו ושימו לב לסימנים.

חתול משועמם

האם החתול שלי משועמם?

5 סימנים לחתול משועמם:

  • טיפוח עצמי מוגזם, לעיתים עד כדי פגיעה בעור – עלול לגרום לזיהומים בעור ולכדורי פרווה במקרה של חתולים ארוכי שיער
  • אכילת יתר ועליה במשקל
  • יותר מידי שעות שינה (חתולים ישנים באופן נורמלי 16-17 שעות ביום)
  • נטייה להרוס את הבית
  • בריונות – כלפי חיית מחמד אחרת או בני משפחה

אם החתול מפגין את אחד אוו יותר מהמיסימנים האלה, כנראה שהוא סובל משיעמום.

הפגת השעמום חשובה ביותר עבור חתולים. צעצועים המיועדים לחתולים הם דרך נהדר להכניס עניין לחיי החתול ולגרום לו לזוז. פעילות גופנית חשובה לחתולים בכל הגילאים ומכל הגזעים. פעילות גופנית שוטפת מסייעת לחתול לא רק להפגת שעמום ולהוצאת אנרגיה מיותרת, אלא גם לשמירה על משקל גוף תקין, ושיכלול כישורי הצייד.

איך לשמח חתול?

בנוסף לפעילות, צעצועים לחתולים, במיוחד האינטראקטיביים, מהווים אתגר אינטלקטואלי לחתול. צעצוע מוצלח יעסיק את החתול שעות רבות, ויסייע רבות להפגת מתחים (stress hormone).

ישנם המון צעצועים לחתולים. בביקור בחנות גדולה לציוד של חיות מחמד תגלו מעברים שלמים המכילים צעצועים לחתולים. אז אילו צעצועים כדאי לבחור?

כל חתול מעדיף צעצוע אחר

לכל חתול יש העדפות משלו. יש חתולים המעדיפים צעצועים שאפשר לרדוף אחרים, יש כאלה המעדיפים צעצועים קטנים שניתן לשאת בפה ממקום למקום (שימו לב לגודל, שלא יהיה קטן מידי ויהווה סכנת בליעה וחנק). כדאי לחשוף את החתול או החתולים שלך לכל סוגי הצעצועים ולראות מה הם אוהבים.

סוגי צעצועים

צעצועי חכה הם דרך נהדרת לשחק עם החתולים שלכם. החתולים שלכם יודעים שאתם שם בקצה, מזיזים את החכה וגורמים לצעצוע הקטן והצבעוני לזוז.

צעצועים קשורים בחבל או חוט עלולים להינתק בעקבות משחק אגרסיבי והחתול עלול להסתבך בחבל או בחוט. לכן, יש לאפשר משחק בסוג כזה של צעצועים רק בהשגחה.

צעצועים המכילים נוצות – כדאי לוודא שהנוצות מודבקות היטב בתחילת המשחק ולתת בהשגחה. חלקי נוצות עלולים להיבלע.

חתול משחק משחקי חכה

לייזר פוינטר הוא עוד דרך נהדרת למשחק משותף עם חתול. יש לשים לב: לעולם אין לכוון את הלייזר לעיניים – לא של החתול ולא של אף אחד אחר. הלייזר יגרום נזק משמעותי לעין.

חתולים משחקים בלייזר פוינטר

צעצועים מתגלגלים חביבים על חתולים במיוחד. כדורי טניס, או קטנים יותר. במיוחד עשויים מגומי וקופצים. ישנם גם כדורים עשויים מגומי קופצני שמכילים מין בליטות הגורמות למסלולי הקפיצות של הכדור להיות מעניינים במיוחד עבור חתול.

חתולים משחקים בכדור

צעצועים המכילים אוכל (דמויי קונג) הם מהצעצועים המעניינים ביותר עבור חתול. החתול יבלה שעות במשחק ונשנוש. יש לקחת בחשבון את המזון בצעצועים אלה ולחשבם כחלק מהכמות היומית המומלצת לחתול שלכם.

 חתולים משחקים במשחק שמכיל אוכל

כדאי להתחיל עם צעצועי פאזל בעלי עיצובים פשוטים, ואחרי שהחתול מבין את הרעיון, להמשיך לעיצובים מסובכים יותר, הדורשים כשרון פתרון בעיות מפותח יותר.
תוכלו לבנות בעצמכם פאזלים כאלה. החתול שלכם יאהב אותם!

בנית פאזל מסובך

ולאלו מכם שרוצים להכין את הצעצועים לחתולים שלכם בעצמכם, הנה עוד כמה רעיונות לצעצועי חתולים תוצרת בית.